Örnek olarak bir kutumuz olsun ve dokusunu değiştirmek isteyelim. Normalde dokuyu inspector penceresinde Default Materyal başlığına tıklayarak yapabiliriz. Peki bu işlemi komutla nasıl yapabiliriz?
Unity versiyonum 2019.2 bu arada. Versiyonlar çoğu konuda önemli olabiliyor. Çizim nesnelerinde Mesh Renderer özelliği hep vardır. Siz nesnenin üzerine oluşturduğunuz bir materyali bile atasanız elle okun ucundaki bölgeden değişiklik yapabilirsiniz, fakat kod ile Renderer'ın özelliği olan materyale erişerek yapmalısınız.
Kutumuza bir script ekleyelim ve kod düzenleyicimiz her ne ise onda açalım. Visual Studio kullanmanızı ve Unity kurulumu yapılırken kendisinin kurmasına izin vermenizi öneririm. Kendiniz kurduğunuzda sorun çıkabiliyor. Bu haliyle Unity kodları Visual Studio'da çok güzel gözükebiliyor.
"this.gameObject.GetComponent<>" betiği buradaki tüm can alıcı işleri yapmanızı sağlayacak en önemli kod diyebiliriz. Bu kod ile inspector penceresindeki her şeye erişebilirsiniz.
Şöyle düşünün Inspector penceresi tüm özelliklerin bir listesidir, siz bu elemanlara GetComponent<> komutunun okları arasında bu listedeki tüm elemanların ismini yazarak erişebilirsiniz.
this.gameObject.GetComponent<Rigidbody>
this.gameObject.GetComponent<Collider>
this.gameObject.GetComponent<Transform>
gibi komutlarla özelliklere erişip değiştirebilirsiniz.
Tesekkur ederim. Gayet işimi gördü
YanıtlaSil